خادم الشهدا

اَللّهُمَّ الرزُقنی توفیقَ شَهادَتَ فی سبیلِک
دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ق.ظ

زﻧﺪﮔﯿﻨﺎﻣﻪ: ﺳﯿﺪ ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ

ﺳﯿﺪ ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۳۰ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺁﺑﺎﺩﺍﻥ ﺩﯾﺪﻩ ﺑﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﮔﺸﻮﺩ. ﻭﯼ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۴۸ ﻭﺍﺭﺩ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺧﻠﺒﺎﻧﯽ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺷﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻥ ﺩﻭﺭﻩ ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﯽ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺑﺎ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯼ ﺍﻑ-۳۳ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺩﻭﺭﻩ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﻓﺖ.


ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﺩﺭﺟﻪ ﺳﺘﻮﺍﻥ ﺩﻭﻣﯽ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺷﺸﻢ ﺷﮑﺎﺭﯼ ﺑﻮﺷﻬﺮ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺧﺪﻣﺖ ﺷﺪ.


یﺎﺳﯿﻨﯽ ﺑﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﻋﺮﺍﻕ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺧﻠﺒﺎﻧﺎﻧﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ۱۴۰ ﻓﺮﻭﻧﺪﯼ ﺩﺭ ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﮎ ﻋﺮﺍﻕ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ ﺍﯾﻔﺎ ﮐﺮﺩ. ﻭﯼ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺷﺎﯾﺴﺘﮕﯽ‌ﻫﺎﯼ ﻧﺸﺎﻥ‌ﺩﺍﺩﻩ ﺩﺭ ۱۰ ﺍﺳﻔﻨﺪ ۱۳۷۲ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺭﺋﯿﺲ ﺳﺘﺎﺩ ﻭ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ‌ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺍﺭﺗﺶ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﻨﺼﻮﺏ ﺷﺪ ﻭ ﺗﺎ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺍﯾﻦ ﺳﻤﺖ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺷﺖ.


ﺷﻬﯿﺪ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﺧﺎﺻﯽ ﺩﺭ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯼ ﺍﻑ 4 ﺩﺍﺷﺖ. ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺎﻣﻮﺭﯾﺖ ﻫﺎ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯼ ﻭﯼ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺍﺯ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﺑﺮﻭﻥ ﻣﺮﺯﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻌﻘﯿﺐ ﯾﮏ ﻓﺮﻭﻧﺪ ﻣﯿﮓ 23 ﻋﺮﺍﻗﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺭﻭﻧﺪﺭﻭﺩ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺻﺎﺑﺖ ﻣﻮﺷﮏ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ.


ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ، ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺍﺟﮑﺖ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻓﻌﺎﻝ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺍﺟﮑﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺷﻬﯿﺪ ﺳﺮﻟﺸﮑﺮ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻓﺴﺮ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﻋﻘﺐ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺑﻮﺩ، ﺑﺎ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﺧﺎﺻﯽ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﯿﺪﺭﻭﻟﯿﮏ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺷﺸﻢ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯽ‌ﻧﺸﺎﻧﺪ.


ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ، ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺍﺟﮑﺖ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻓﻌﺎﻝ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺍﺟﮑﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺷﻬﯿﺪ ﺳﺮﻟﺸﮑﺮ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻓﺴﺮ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﻋﻘﺐ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺑﻮﺩ، ﺑﺎ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﺧﺎﺻﯽ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﯿﺪﺭﻭﻟﯿﮏ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺷﺸﻢ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯽ‌ﻧﺸﺎﻧﺪ.


ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻬﺎ، ﻭﯼ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺷﺸﻢ ﺷﮑﺎﺭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺯﺩﻥ ﻫﺪﻓﯽ ﺩﺭ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺩﺭﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺯ ﺍﺭﻭﻧﺪﺭﻭﺩ، ﺩﺭ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﺧﻮﺭﻣﻮﺳﯽ ﺑﺎ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻭ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﺎﻻ‌ ﺩﺭﺣﺎﻝ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺩﺳﺘﻪ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺷﮑﺴﺘﻦ ﮐﺎﻧﭙﻪ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﺟﻠﻮ، ﺷﻬﯿﺪ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﺑﯿﻬﻮﺵ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.


ﺳﺮﺗﯿﭗ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮐﻤﮏ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺑﻮﺩ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﯿﻬﻮﺷﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻋﺎﺩﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﺍﺟﮑﺖ ﮐﺮﺩﻩ، ﺳﻌﯽ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻥ ﺟﻨﮕﻨﺪﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻧﺎﻭﺑﺮﯼ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮔﻢ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ.


ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﻗﺎﯾﻘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻧﺎﺍﻣﯿﺪﯼ ﺩﺭﺣﺎﻝ ﮔﺸﺘﻦ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺭﺍﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻟﻨﺸﯿﻨﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺍﮐﺜﺮ ﺧﻠﺒﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﻓﺎﻧﺘﻮﻡ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺭﺍﺩﯾﻮﯼ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﻣﯽ‌ﺷﻨﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺻﺪﺍﯼ ﺷﻬﯿﺪ ﺳﺮﻫﻨﮓ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻫﺎﺷﻢ ﺁﻝ ﺁﻗﺎ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺱ ﺭﺍﺩﯾﻮﯾﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﯾﺸﺎﻥ، ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﺍﺟﮑﺖ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻭ ﻓﻘﻂ ﭼﺘﺮﺵ ﺑﺎﺯ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺭﻭﯼ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ.

ﺁﻝ ﺁﻗﺎ ﺟﻠﻮﺗﺮ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﺎ ﮐﻤﮏ ﺷﻬﯿﺪ ﺁﻝ ﺁﻗﺎ، ﺭﺍﻩ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺷﻬﯿﺪ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﺑﻪ ﻫﻮﺵ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻭ ﺁﻏﺸﺘﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﻥ ﺑﻮﺩ، ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺩﯾﺪ ﺑﻬﺘﺮ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ ﺗﺎ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﺠﺮﻭﺡ ﺑﻮﺩ، ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻼ‌ﻣﺖ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﻮﺷﻬﺮ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯽ‌ﻧﺸﺎﻧﺪ.



🍃ادامه دارد...



نوشته شده توسط خادم الشهدا
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

خادم الشهدا

اَللّهُمَّ الرزُقنی توفیقَ شَهادَتَ فی سبیلِک

خادم الشهدا

یک خادم الشهدای بی لیاقت
که جامونده
و دلش تنگ شده
برای طلائیه
شلمچه
هویزه
دهلاویه
هفت تپه
کانال کمیل
نهر خین
اروند
و....
برای حال دلش دعا کنید

زﻧﺪﮔﯿﻨﺎﻣﻪ: ﺳﯿﺪ ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ

دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ق.ظ

ﺳﯿﺪ ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۳۰ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺁﺑﺎﺩﺍﻥ ﺩﯾﺪﻩ ﺑﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﮔﺸﻮﺩ. ﻭﯼ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۴۸ ﻭﺍﺭﺩ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺧﻠﺒﺎﻧﯽ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺷﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻥ ﺩﻭﺭﻩ ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﯽ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺑﺎ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯼ ﺍﻑ-۳۳ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺩﻭﺭﻩ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﻓﺖ.


ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﺩﺭﺟﻪ ﺳﺘﻮﺍﻥ ﺩﻭﻣﯽ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺷﺸﻢ ﺷﮑﺎﺭﯼ ﺑﻮﺷﻬﺮ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺧﺪﻣﺖ ﺷﺪ.


یﺎﺳﯿﻨﯽ ﺑﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﻋﺮﺍﻕ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺧﻠﺒﺎﻧﺎﻧﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ۱۴۰ ﻓﺮﻭﻧﺪﯼ ﺩﺭ ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﮎ ﻋﺮﺍﻕ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ ﺍﯾﻔﺎ ﮐﺮﺩ. ﻭﯼ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺷﺎﯾﺴﺘﮕﯽ‌ﻫﺎﯼ ﻧﺸﺎﻥ‌ﺩﺍﺩﻩ ﺩﺭ ۱۰ ﺍﺳﻔﻨﺪ ۱۳۷۲ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺭﺋﯿﺲ ﺳﺘﺎﺩ ﻭ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ‌ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺍﺭﺗﺶ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﻨﺼﻮﺏ ﺷﺪ ﻭ ﺗﺎ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺍﯾﻦ ﺳﻤﺖ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺷﺖ.


ﺷﻬﯿﺪ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﺧﺎﺻﯽ ﺩﺭ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯼ ﺍﻑ 4 ﺩﺍﺷﺖ. ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺎﻣﻮﺭﯾﺖ ﻫﺎ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯼ ﻭﯼ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺍﺯ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﺑﺮﻭﻥ ﻣﺮﺯﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻌﻘﯿﺐ ﯾﮏ ﻓﺮﻭﻧﺪ ﻣﯿﮓ 23 ﻋﺮﺍﻗﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺭﻭﻧﺪﺭﻭﺩ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺻﺎﺑﺖ ﻣﻮﺷﮏ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ.


ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ، ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺍﺟﮑﺖ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻓﻌﺎﻝ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺍﺟﮑﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺷﻬﯿﺪ ﺳﺮﻟﺸﮑﺮ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻓﺴﺮ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﻋﻘﺐ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺑﻮﺩ، ﺑﺎ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﺧﺎﺻﯽ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﯿﺪﺭﻭﻟﯿﮏ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺷﺸﻢ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯽ‌ﻧﺸﺎﻧﺪ.


ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ، ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺍﺟﮑﺖ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻓﻌﺎﻝ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺍﺟﮑﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺷﻬﯿﺪ ﺳﺮﻟﺸﮑﺮ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻓﺴﺮ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﻋﻘﺐ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺑﻮﺩ، ﺑﺎ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﺧﺎﺻﯽ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﯿﺪﺭﻭﻟﯿﮏ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺷﺸﻢ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯽ‌ﻧﺸﺎﻧﺪ.


ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻬﺎ، ﻭﯼ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺷﺸﻢ ﺷﮑﺎﺭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺯﺩﻥ ﻫﺪﻓﯽ ﺩﺭ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺩﺭﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺯ ﺍﺭﻭﻧﺪﺭﻭﺩ، ﺩﺭ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﺧﻮﺭﻣﻮﺳﯽ ﺑﺎ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻭ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﺎﻻ‌ ﺩﺭﺣﺎﻝ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺩﺳﺘﻪ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺷﮑﺴﺘﻦ ﮐﺎﻧﭙﻪ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﺟﻠﻮ، ﺷﻬﯿﺪ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﺑﯿﻬﻮﺵ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.


ﺳﺮﺗﯿﭗ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮐﻤﮏ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺑﻮﺩ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﯿﻬﻮﺷﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻋﺎﺩﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﺍﺟﮑﺖ ﮐﺮﺩﻩ، ﺳﻌﯽ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻥ ﺟﻨﮕﻨﺪﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻧﺎﻭﺑﺮﯼ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮔﻢ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ.


ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﻗﺎﯾﻘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻧﺎﺍﻣﯿﺪﯼ ﺩﺭﺣﺎﻝ ﮔﺸﺘﻦ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺭﺍﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻟﻨﺸﯿﻨﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺍﮐﺜﺮ ﺧﻠﺒﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﻓﺎﻧﺘﻮﻡ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺭﺍﺩﯾﻮﯼ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﻣﯽ‌ﺷﻨﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺻﺪﺍﯼ ﺷﻬﯿﺪ ﺳﺮﻫﻨﮓ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻫﺎﺷﻢ ﺁﻝ ﺁﻗﺎ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺱ ﺭﺍﺩﯾﻮﯾﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﯾﺸﺎﻥ، ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﺍﺟﮑﺖ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻭ ﻓﻘﻂ ﭼﺘﺮﺵ ﺑﺎﺯ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺭﻭﯼ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ.

ﺁﻝ ﺁﻗﺎ ﺟﻠﻮﺗﺮ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﺎ ﮐﻤﮏ ﺷﻬﯿﺪ ﺁﻝ ﺁﻗﺎ، ﺭﺍﻩ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺷﻬﯿﺪ ﯾﺎﺳﯿﻨﯽ ﺑﻪ ﻫﻮﺵ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻭ ﺁﻏﺸﺘﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﻥ ﺑﻮﺩ، ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺩﯾﺪ ﺑﻬﺘﺮ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ ﺗﺎ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﺠﺮﻭﺡ ﺑﻮﺩ، ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻼ‌ﻣﺖ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﻮﺷﻬﺮ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯽ‌ﻧﺸﺎﻧﺪ.



🍃ادامه دارد...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۹
خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">